понеделник, 21 март 2016 г.

И една новина свързана с безопасността на полетите този път от Лос Анжелис . 

" Дрон почти се вряза в лайнер на Lufthansa"
На 18 март на летището в Лос Анжелис се е случил инцидент подриващ основите на на техниката на въздушната безопасност. По време на кацане на пътнически самолет на авиокомпания Lufthansa почти се е сблъскал с дрон . Както е съобщил телеканала ABC, позовавайки се на заявление на Федералното авиационно управление на САЩ, лайнера Airbus A380-800 се е намирал на височина приблизително 1500 метров, когато на разстояние 60 метра от него прелетял дрон.  Стълкновението успешно е избегнато и самолетът е извършил успешно кацане. Правоохранителните органи са започнали разследване и се провеждат оперативно издирвателни работи в търсене на безпилотника и неговият оператор.

В доклад от миналата година се показа, че пилотите в целите САЩ са отбелязали рязко увеличение на броя близките до инцидент стълкновения с безпилотни самолети. Федерални данни, публикувани по-рано тази седмица, също са показали близо 200 съобщения за инциденти на въздухоплавателни средства, включващи безпилотни самолети отнасящи се само за Калифорния от април 2014  до днес.

Федералната авиационна администрация (FAA) в момента изисква от всички собственици на дрони и дистанционно управляеми летателни апарати тежащи повече от 0.55 паунда (0,250 грама ) и под 55 паунда (25 кг ) да се регистрират във единна база данни на на безпилотните въздухоплавателни средства Unmanned Aircraft Systems (UAS) Registration преди да бъдат пускани да летят навън. Въздухоплавателният орган също така предупреждава любителите на дронове да не летят на по-малко от 5 мили от летищата или на повече от 122 метра височина в противен случай операторите могат да бъдат глобени , ако застрашават живота на други хора или самолети

В тази връзка интерес представлява включването на  новите технологии за откриване на Дронове и техните собственици. 

За да залавят не само безпилотните машини ,  но и да наказват техните оператори  в САЩ в момента се изпитва нова технология , която позволява с помощта на анализа на радиочестотите, на които се осъществява управлението на  дроновете , да се определи местонахождението не само на летателния апарат , но и този който стои зад пулта за управление.

В телнологията за залегнали принципите на радиопеленгацията : на летище Атлантик-Сити
в течение на 5 дни е направен пуск на повече от 140 безпилотници които успешно са открити с помощта на датчици разположени около летището. Датчиците не само са показали местонахождението на апарата , но и точката на земята , от която се е осъществявало управлението. Освен това провеждането на експериментите по никакъв начин не е повлияло на изпълнението на полетите на летището.
Окончателния доклад по резултатите от еспериментите , които ще продължат още няколко месеца , се очакват към август 2016 година .


Няма коментари:

Публикуване на коментар

Забележка: Само членове на този блог могат да публикуват коментари.